19 august 2015


Este uimitor cum se schimbă lucrurile, într-un timp relativ scurt. În urmă cu 10 ani, nu se cunoștea foarte bine termenul de antreprenor. Astăzi, este pe buzele tuturor, și în cazul în care mai există persoane care nu îi cunosc sensul, atunci ești etichetat imediat. Cultura antreprenorială a luat avânt în societatea românească, și acest lucru este de bun augur.

 În luna iulie, compania EY Global job creation and youth entrepreneurship a realizat un sondaj de opinie despre antreprenoriat. Studiul analizează impactul pe care antreprenoriatul îl are asupra pieței muncii și cuprinde răspunsurile a 2.345 de antreprenori privind planurile legate de creșterea forței de muncă. De asemenea, în cadrul studiului au fost întrebați 2.807 de tineri în legătură cu ambițiile lor antreprenoriale, iar rezultatul arată că două treimi dintre tineri (65%) doresc să devină antreprenori pe parcursul carierei. Un număr de 2.807 tineri cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani care încă studiază  sau sunt activi pe piața muncii ne-au dezvaluit care sunt aspirațiile lor privind cariera și ce loc ocupă antreprenoriatul în planurile lor. Mulți dintre ei au ambiții antreprenoriale, 65% dintre ei intenționând să își lanseze o afacere proprie în viitor, 27% dintre ei intenționând să facă asta imediat, iar 38% după ce vor lucra  vreme pentru un angajator. De altfel, un tânăr din patru (25%) a început deja să își schițeze un plan de afaceri.

 Chiar dacă noi, românii,  nu am avut parte de discipline care să ne învețe cum să pornim o afacere, cum să o gestionăm, sau, cum să găsim afacerea potrivită. Sau, nu s-a discutat despre posibilitatea de a lucra pentru noi și implicațiile pe care le aduce antreprenoriatul. Schimbările din ultimul timp ne arată că de multe ori, antreprenorul mișcă lucrurile în societate. Mulți dintre aceștia, au înțeles ideea că pentru a avea, este nevoie să dai. Aceleași cuvinte le-a rostit și antreprenorul Cristian Onețiu, în cadrul evenimentului Vision to Wealth.

Evenimentul a fost dedicat antreprenorilor, managerilor, și marketerilor, dar și oamenilor care iubesc  să comunice. Revenind la Cristian Onețiu, acesta fiind și gazda evenimentului, ne-a împărtășit câteva dintre experiențele vieții de antreprenor. Câteva dintre experiențe au fost negative, dar constructive. De exemplu, ne povestea, într-un mod relaxat cum a fost nevoit să își vândă apartamentele ( cel personal și cel al fratelui lui )  pentru a continua afacerea începută. Principala trăsătură a antreprenorului în viziunea multor lideri, persoane de conducere constă în  ideea de a NU renunța. 

Alături de el, pe aceeași scenă s-au aflat tânăra Irina Alionte- tânără antreprenoare de succes, Justin, și carismaticul Bill Walsh- unul dintre experții Americii, pentru companiile mici și mijlocii. 

Fiecare a avut prezentarea lui- prezentare în care ne-au dezvăluit secrete, știute sau neștiute de noi, sfaturi despre cum putem avea mai mult success, în afaceri.

Printre cele mai importante subiecte ale conferinței s-a numărat și cel al prezentărilor online sau live. Sfaturi despre cum poți prezenta cu succes și încredere. Toate aceste aspecte s-au discutat pe larg, în cadrul evenimentului Vision to Wealth-lecție de antreprenoriat american.

Iată care sunt cei 3 pași pentru a avea evenimentele tale live!

1. Cunoaște-ți audiența;

2. Structurează-ți discursul;

3. Crează lista ta de marketing ( marketing funnel ).

Să detaliem puțin, la fiecare dintre pașii menționați. 

1.Întotdeauna să  avem în vedere obiectivele. Pare simplu, însă, observăm că de multe ori, cei mai mulți dintre noi, ne învârtim în jurul cozii. Acest lucru se întâmplă pentru că avem multe de spus, spațiul este restrâns și atunci, cu ușurință pierdem din vedere obiectivul. Ai nevoie să îți stabilești obiectivele: fie că vrei mai mulți clienți pentru afacerea ta, fie  vrei să îți îmbunătățești calitatea de vorbitor. 

2. Cadrul de predare

Ce înseamnă acest lucru, mai exact? Acest lucru se referă la modalitatea  proprie de a împărtăși cunoștințele, într-un anumit domeniu de activitate. Acest cadru de predare poate avea  la bază un acronim. De exemplu: obiectivele SMART. Fiecare cadru este unic și fiecare persoană îl alege, în funcție de criteriile stabilite de aceasta. 

De asemenea, se recomandă ca atunci când vrei să susții seminarii, sau prezentări live să oferi principii  la care oamenii să se gândească.  Pentru ca în urma seminarului sau a prezentării live susținute, oamenii pleacă cu noi cunoștințe pe care le pun în practică. Sentimentul va fi unul extrem de mulțumitor, având în vedere că tu îți formulezi concluziile, și nu iei un lucru deja făcut.

Al treilea pas sau direcție atunci când susținem seminarii sau prezentări live este lista de marketing. Prin această listă avem în vedere mai multe etape, și anume:

  Primul pas  este reprezentat de reclamele pe care le putem utiliza pentru promovarea  produselor și serviciilor noastre. Fie că apelăm la rețele sociale, cum sunt( Facebook, Twitter, Linkedin ), sau Google, e-mail. Pasul următor  este pagina de înregistrare a evenimentului. De obicei atunci când antreprenorii, managerii, specialiștii în vânzări susțin un seminar, redirecționează link-ul pe website-ul lor. Însă, acest lucru poate crea confuzie și persoana care inițial era interesată, renunță. Pagina de înregistrare trebuie să fie simplu realizată, să nu fie încărcată și să conțină doar lucrurile esențiale, legate de cum te poți înregistra.

După crearea paginii de înregistrare are loc evenimentul pentru care v-ați pregătit. În urma finalizării evenimentului, mulți aleg să se oprească aici, însă depinde foarte mult de ceea ce doriți dvs. Sunt și persoane care aleg să  meargă mai departe chiar și după ce s-a încheiat evenimentul . Follow-up reprezintă un element important pentru specialiștii în vânzări, pentru că își crează lista de care vorbeam la început- prospecți și de acolo, potențiali clienți. Toate aceste aspecte sunt utile pentru ca luând fiecare etapă în parte te ajută să finalizezi cu succes întregul proces.  

Concluzia, este că prin seminariile ținute sau prezentările live oferite instigi la schimbare, prin intermediul ideilor. Unicitatea acestor seminarii stă în faptul că tu livrezi idei, soluții, dar depinde de fiecare cum le înțelege și cum le folosește.

Iulia Moraru

Tags:

General | Marketing | Social Media | Vânzări

Adaugă Comentariu

Articole Recente