Imaginea unei
companii și promovarea este, după cum bine știm, motorul evoluției
oricărei afaceri, indiferent de
dimensiune sau de obiectul de activitate. De asemenea, știm și că mijloacele de
promovare sunt multiple, fiecare având aportul lui mai mare sau mai mic în evoluția acesteia.
Comunicarea
dintre companie și clienții ei reprezintă un catalizator care îi accelerează
dezvoltarea, iar în acest sens ideal ar fi ca, încă de la început, să se opteze
pentru un sistem de tip call center prin care angajații să ofere suport
clienților și, de asemenea, prin care firma să își promoveze produsele sau
serviciile proactiv. Totodată, un simplu număr de telefon, fix sau mobil,
publicat pe site-ul web nu rezolvă pe de-a-ntregul această necesitate, deoarece
este esențial ca, atunci când clientul apelează, să fie preluat prompt de către
un operator pentru ca legătura dintre el și firma să nu fie întrerupte de o
linie ocupată, de un telefon închis sau la care nu răspunde nimeni. Mai mult
decât atât, se recomandă și integrarea cu alte soluții software existente în
companie pentru o imagine de ansamblu asupra contului clientului și pentru o
mai mare flexibilitate a procedurilor.
Într-o firmă
mică, dat fiind faptul că numărul angajaților este unul mic, este necesar ca
aceștia să nu piardă legătura cu clienții lor sau colegii.
Pentru a nu
pierde nici un client și pentru a soluționa toate solicitările acestora,
firmele mici au nevoie să monitorizeze
toate apelurile, cu scopul de a controla calitatea și apelurile pierdute, de a
crea sisteme de apel de așteptare și să facă uz de funcții administrative, cum
ar fi ascultarea apelurilor înregistrate.
Pe lângă
capabilitățile obișnuite ale unui sistem de tip call center, implicațiile financiare și scalabilitatea joacă un rol primordial în alegerea unei astfel de soluții. Se iau în calcul costurile generate de implementarea propriu-zisă, de achiziția sistemului, dar și suportul post implementare și costurile generate de upgrade-ul soluției.
Dacă evaluăm
soluțiile tradiționale, printre altele, dezavantajele cele mai mari pe care
acestea le prezintă sunt determinate de investiția inițială pe care o implică. Atât
echipamentul propriu-zis, cât și costurile extra generate de achiziția licențelor, implementarea de IVR, Voicemail sau Call Recorder, reprezintă pentru antreprenori motive întemeiate de a nu opta
pentru astfel de instrumente. Un alt parametru ce trebuie luat în calcul de
către companii, indiferent de dimensiune,
în alegerea unei soluții pentru call center, cum este, de altfel, și pentru alte sisteme necesare în
desfășurarea activităților interne, este scalabilitatea rețelei.
Soluțiile de centrale telefonice de tip software PBX
sunt candidatul ideal în acest scenariu.
Un astfel de
sistem poate îndeplini cu succes nevoile firmelor de orice dimensiune de a
dispune de propriul call center, sigur, performant, scalabil și care suportă o
gamă largă de capabilități.
Funcționând cu telefoane IP standard, trunchiuri SIP, gateway-uri VoIP, majoritatea acestor soluții
nu implică schimbarea hardware-ului, nu necesită alte dispozitive, cabluri și
cutii, se instalează pe infrastructura hardware
existentă, pe serverele pe care deja le aveți în firmă.
Scalabilitatea
este o altă caracteristică a software-ului de tip PBX, administratorul rețelei
având mereu posibilitatea să adauge noi utilizatori sau să schimbe structura rețelei, fără extra costuri.
Pe lângă
capabilitățile de tip call center, transferurile interdepartamentale ale
apelurilor cresc nivelul de productivitate în cadrul companiilor, nemaifiind nevoie ca angajații sau apelanții din afara organizației să
efectueze mai multe apeluri pentru a soluționa o problemă. Totodată, și în relația cu clienții acest lucru
este foarte important și creează
impresie plăcută acestora prin faptul că, pentru a rezolva o
problemă, aceștia nu sunt nevoiți să efectueze mai multe apeluri, ci sunt
transferați direct către departamentul abilitat sau către angajatul potrivit.
Aceste soluții
permit redirecționarea apelurilor, astfel încât angajatul să poată prelua
apeluri de oriunde direct de pe mobil, chiar si atunci când nu se afla la birou
și, ceea ce este cel mai important, fără costuri suplimentare.
Creșterea
productivității echipei și creșterea gradului de satisfacție al clienților cu
scăderea costurilor de telefonie sunt avantaje majore pe care soluțiile de tip
PBX le aduc firmelor, contribuind astfel la
evoluția acestora, creșterea profitului, îmbunătățind experiența clienților
fără investiții majore.