29 septembrie 2015

Interesul pentru soluții software menite să eficientizeze procesele de business a crescut semnificativ în ultimii ani, stimulat de provocările din ce în ca mai mari ale mediului de business actual și a creșterii gradului de competitivitate. Companiile au adoptat noi modalități prin care să își gestioneze resursele și procesele, unele preluate sau inspirate din mediul de business extern, altele proprii, concepute pe baza experienței și nevoilor proprii. Optimizarea performanței și îmbunătățirea calității proceselor operaționale reprezintă în România teme de actualitate, indiferent dacă vorbim despre organizații din domeniul privat sau public.

Conceptul de soluție software  BPM este menit să acopere atât partea de analiză și de optimizare a modului de lucru în cadrul organizației, cât și monitorizarea continuă a performanței activității, din perspectiva proceselor de business. Mai mult decât atât, este menit să favorizeze  adopția unei culturi colaborative, bazată pe fluidizarea proceselor și îmbunătățirea comunicării interdepartamentale. În același timp, se pune un accent din ce în ce mai mare pe client (extern sau intern).

 Astfel de soluții au fost gândite cu scopul de a aduce flexibilitate proceselor de business, reducând în același timp costurile și riscurile.

 

Implementarea unui astfel de sistem este motivată de:

 • Nevoia reducerii costurilor si de creștere a productivității, obiective esențiale pentru a supraviețui în viitor.

Companiile nu se mai pot baza doar pe o eventuală  creștere a pieței și pe  indulgența clienților în ceea ce privește ineficiențele interne. Presiunea externă  datorată factorilor anterior menționați și exemplele pozitive oferite în piață de  către companiile concurente, plasează conceptul BPM în zona instrumentelor  obligatorii pe care managementul companiilor ar trebui sa îl ia în calcul.

•Nevoia de optimizare

După cum putem observa în mediul de business, nivelul actual de performanță nu garantează o performanță viitoare. Schimbarea este conceptul cheie al timpurilor noastre și aceasta impune o  îmbunătățire continuă pe toate planurile.

• Imposibilitatea sistemelor IT actuale de a acoperi și funcționalitățile BPM: Sistemele de tip ERP/CRM nu pot să înlocuiască soluții de tip BPMS dezvoltate special pentru a facilita managementul proceselor de business, însă integrate, pot face o treabă foarte bună.

• Metodele și parametrii de evaluare a performanței în cadrul companiilor și a fiecărui angajat în parte sunt destul de subiective:

Oamenii se comportă după cum sunt măsurați, prin urmare nu este de mirare că eforturile/comportamentul angajaților deseori nu ajută companiile să performeze. Utilitatea sistemului BPM este limitată de capacitatea transpunerii în practică, iar motivarea angajaților de a susține sistemul BPM este critică, din această perspectivă.

 

Beneficii BPM

 • Eficientizați procesele prin utilizarea unei interfețe web intuitivă, ușor de adoptat în cadrul echipei dumneavoastră.

• Beneficiați de acces securizat în cadrul sistemului, autentificarea putând fi efectuată automat prin Active Directory.

• Sistemele de tip BPM  pot fi integrate ușor cu sistemele de tip ERP sau CRM existente în cadrul organizației dumneavoastră, ceea ce se și recomandă.

• Monitorizați automat task-urile utilizatorilor, alertați utilizatorul când apare un nou task, solicitați confirmare periodică cu privire la derularea unei sarcini la care se lucrează și contorizați durata soluționării fiecărui task.

• Standardizați și automatizați procesele operaționale și financiare din cadrul companiei;

• Identificați și eliminați activitățile redundante și îmbunătățiți relațiile inter departamentale, utilizând capabilitățile colaborative ale platformei BPM.

•Urmăriți activitatea și creșteți eficiența membrilor echipei dumneavoastră prin intermediul rapoartelor oferite.

• Vizualizați în timp real a work load-ul echipei.

• Reduceți costurile operaționale  datorită centralizării și automatizării întregului proces de business.

 

Beneficii BPM pe categorii



Beneficii BPM pentru clienți

• Servicii mai accesibile (ex. portal client, single view);

• Colectare “Voice of Customer” în timp real prin conectarea cu mediile sociale;

• Adaptare continuă a serviciilor și personalizarea acestora prin prelucrare feedback clienți și business intelligence;

• Alocarea de drepturi sau restricții clienților;

• Omogenizarea calității interacțiunii cu clientul prin integrarea canalelor.

 

 Beneficii BPM pentru operațional

• Derulare automatizată a întregului flux;

• Reducerea nevoii de input utilizator, prin automatizare și reguli de business

• Ghidarea utilizatorului;

• Suport în luarea deciziilor (alternative); 

• Optimizări ale performanței proceselor prin redirecționarea fluxului către resursele relevante, în funcție de situație.

 

Beneficii BPM pentru business

 • Agilitate dată de gestionarea rapidă a schimbărilor la nivel de clienți și piețe;

• Corelarea rapidă a obiectivelor strategice de business cu cerințele de optimizare ale proceselor și implementarea acestora, utilizând întregul set de instrumente și capabilități IT existente pe piață;

• Capabilități de măsurare urmărire și evaluare a activității de business.

Alina Culusi

Tags:

General | Automatizarea Proceselor | Business | Gestionarea afacerii | IT&C

Adaugă Comentariu

Articole Recente